• Zaloguj się

    Zaloguj się

    Nie pamiętasz hasła? Zmień hasło.
  • Zarejestruj się
Generated with Avocode.Inteligentny obiekt wektorowy

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO „JOBIKO”
(dalej: „Polityka prywatności”)

 

§ 1. WSTĘP (INFORMACJE OGÓLNE)

  1. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy Serwisu JOBIKO (dalej: „Serwis” lub „JOBIKO”), dostępnego w Internecie pod adresem: Jobiko.pl którego celem jest świadczenie usług drogą elektroniczną polegających w szczególności na prezentowaniu w Serwisie Ofert pracy zamieszczanych przez Pracodawców, umożliwieniu Pracownikom zapoznania się z treścią w/w ofert i aplikowanie na wybrane przez nich oferty za pośrednictwem określonych funkcjonalności Serwisu, a także umożliwienie Pracodawcom zapoznania się z treścią poszczególnych Aplikacji.
  2. Serwis JOBIKO szanuje prywatność swoich Użytkowników oraz dba o to, aby ich dane osobowe były przetwarzane w ramach JOBIKO w sposób przejrzysty z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. W związku z powyższym, niniejsza Polityka prywatności precyzuje sposób postępowania z danymi osobowymi w związku z działalnością Serwisu, informuje o prawach osób, których dane dotyczą, oraz o przepisach prawa, których celem jest zapewnienie w/w osobom i ich danym osobowym odpowiedniej ochrony. Mając powyższe na uwadze, każdy Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z treścią Polityki prywatności przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu. 
  3. Polityka prywatności dotyczy wszelkich usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu JOBIKO, w tym funkcjonalności, treści, funkcji dostępnych w Serwisie oraz działań podejmowanych z wykorzystaniem danych osobowych w ramach działalności Serwisu JOBIKO.
  4. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane w związku z działalnością Serwisu, może pełnić w strukturach JOBIKO, w tym w relacjach z Administratorem, różne role w zależności od tego z jakich funkcjonalności Serwisu korzysta (tj. może być Użytkownikiem niezarejestrowanym, Pracownikiem lub Pracodawcą, a także Osobą upoważnioną). Wszystkie w/w kategorie osób korzystających z Serwisu zawierają się w pojęciu Użytkownika, dlatego ilekroć w niniejszej Polityce prywatności mowa o Użytkowniku, dany zapis dotyczy wszystkich osób korzystających z JOBIKO.
  5. W ramach swojej działalności, Administrator poza danymi pochodzącymi od osób, których dane dotyczą (Użytkowników), może przetwarzać także dane osobowe pozyskane od osób trzecich lub z publicznie dostępnych źródeł. Należą do nich w szczególności: informacje o charakterze technicznym oraz wynikającym ze sposobu użytkowania pochodzące od dostawców usług analitycznych (np. w ramach usługi Google Analytics), dane teleadresowe związane z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Użytkownika (od wywiadowni gospodarczych lub z publicznych rejestrów), dane dotyczące danego Użytkownika przekazane Administratorowi przez innych Użytkowników Serwisu współpracujących z Użytkownikiem, którego dane dotyczą (np. w związku ze zgłoszonymi skargami), dane pochodzące od Użytkownika, który wykorzystuje – za jej wiedzą i zgodą – dane osoby, której one dotyczą, w ramach prowadzonej działalności w Serwisie (np. dane osobowe Osoby upoważnionej; dane osobowe pracownika do kontaktu umieszczone w Ofercie pracy), a także dane osobowe pochodzące od operatorów płatności dokonywanych w Serwisie (tj. identyfikator płatności, kwotę płatności, jej status, datę utworzenia, adres e-mail oraz metodę płatności i tytuł transakcji).
  6. Usługi Administratora nie są skierowane do osób niepełnoletnich, w tym dzieci poniżej 16. roku życia, w związku z tym Administrator nie pozyskuje i nie przetwarza świadomie danych osobowych takich osób, a w przypadku stwierdzenia takich danych w zasobach Administratora zostaną one bezzwłocznie usunięte.
  7. Polityka prywatności nie ogranicza żadnych praw Użytkownika przysługujących mu na podstawie Regulaminu oraz przepisów prawa powszechnie obowiązującego. 
  8. Serwis JOBIKO może zawierać odnośniki do stron internetowych podmiotów trzecich (np. Pracodawców lub Partnerów). Kliknięcie takiego odnośnika przez Użytkownika będzie skutkować przekierowaniem go na stronę internetową podmiotu trzeciego, która posiada odrębną politykę prywatności i za której pośrednictwem jej właściciel może także przetwarzać dane osobowe osób ją odwiedzających we własnych celach i w ustalonym przez siebie zakresie. Administrator JOBIKO nie ma wpływu i nie ponosi za to odpowiedzialności za cel, zakres i sposób przetwarzania danych osobowych przez w/w podmioty trzecie. W związku z powyższym, Użytkownik powinien zapoznać się z polityką prywatności każdej ze stron, którą odwiedza opuszczając Serwis JOBIKO.  

§ 2. ZNACZENIE POJĘĆ UŻYWANYCH W POLITYCE PRYWATNOŚCI

  1. Użyte w niniejszej Polityce prywatności terminy oznaczają odpowiednio:
    1. „Dane osobowe” – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą"), tj. osobie, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie imienia i nazwiska, numeru identyfikacyjnego, danych o lokalizacji, identyfikatora internetowego lub innych szczególnych czynników określających tożsamość osoby fizycznej (art. 4 pkt 1) RODO). W ramach Serwisu JOBIKO takimi danymi mogą być zarówno dane Użytkowników niezarejestrowanych, dane Pracowników, dane Pracodawców lub Osób upoważnionych przez Pracodawców;
    2. „Przetwarzanie danych osobowych” – operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, tj. zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie (art. 4 pkt 2) RODO);
    3. Profilowanie danych osobowych” lub „Profilowanie” – dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się (art. 4 pkt 4) RODO);
    4. "Administrator" lub „Administrator danych osobowych” - osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. W ramach działalności Serwisu JOBIKO administratorem danych osobowych jest jego Administrator;
    5. RODO” – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);
    6. Ustawa o ochronie danych osobowych” – Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
    7. Regulamin” – Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu internetowego „JOBIKO”, dostępny pod adresem: […];
    8. „Użytkownik” – Użytkownik niezarejestrowany, Pracownik lub Pracodawca w rozumieniu Regulaminu, tj. osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta z Serwisu JOBIKO, jego poszczególnych elementów lub funkcjonalności, w tym z treści lub usług oferowanych za jego pośrednictwem;
    9. Użytkownik niezarejestrowany” – osoba, która nie posiada Konta w Serwisie lub w danej sesji nie jest do niego zalogowana, mogąca korzystać z funkcjonalności, treści i usług JOBIKO niewymagających rejestracji lub logowania (np. Wyszukiwarki ofert);
    10. Konto” – zbiór zasobów i ustawień utworzonych dla Użytkownika w ramach Serwisu, którego przeznaczeniem jest umożliwienia korzystania z usług JOBIKO i zarządzanie nimi;
    11. Niepotwierdzone konto Użytkownika” – konto techniczne utworzone przez Administratora, po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego przez Użytkownika niezarejestrowanego Formularza rejestracyjnego przeznaczonego bądź dla Pracownika bądź dla Pracodawcy, i po zaakceptowaniu przez niego Regulaminu i Polityki prywatności, przy jednoczesnym braku potwierdzenia rejestracji konta poprzez link aktywacyjny wysłany drogą mailową na adres e-mail podany w procesie rejestracji;
    12. Pracownik” – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca w Serwisie potwierdzone Konto Pracownika i mogąca korzystać z usług lub funkcjonalności przeznaczonych dla tego typu Użytkowników JOBIKO, np. mogąca aplikować na Oferty pracy zamieszczane w Serwisie przez Pracodawców; 
    13. Pracodawca” – osoba fizyczną, osoba prawna albo jednostka organizacyjną nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą (posiadająca aktywny status przedsiębiorcy), posiadająca w Serwisie potwierdzone Konto Pracodawcy i korzystająca, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, z Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu JOBIKO, przeznaczonych dla Pracodawców, a w szczególności publikująca Oferty pracy i zapoznająca się z Aplikacjami na te Oferty pracy, a także autonomicznie dokonująca wyboru kandydatów na zamieszczone przez siebie ogłoszenia. Pracodawca w relacjach z Usługodawcą występuje osobiście lub jest reprezentowany przez uprawnioną do tego osobę („Osoba upoważniona”);
    14. Osoba upoważniona” – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Serwisu w imieniu i na rzecz Pracodawcy, w ramach wykonywania obowiązków i realizacji zadań powierzonych jej w strukturach Pracodawcy, umocowana do podejmowania w imieniu i na rzecz Pracodawcy wszelkich czynności faktycznych i prawnych związanych z zawarciem i wykonaniem Umowy o świadczenie usług określonej w Regulaminie, w tym do składania w imieniu i na rzecz Pracodawcy wszelkich oświadczeń woli niezbędnych do świadczenia w/w Usług, na zasadach określonych w Regulaminie, w tym do podejmowania czynności faktycznych i prawnych  koniecznych do zawarcia lub wykonania Umowy o świadczenie usług (np. umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych);
    15.  „Ustawienia prywatności” – funkcjonalność Konta Pracodawcy lub Konta Pracownika,
      a w węższym zakresie dotycząca także Użytkowników niezarejestrowanych, pozwalająca w/w Użytkownikom na zarządzanie Usługami świadczonymi za pośrednictwem Serwisu, w tym poszczególnymi funkcjonalnościami JOBIKO, w szczególności na modyfikowanie zakresu poszczególnych Usług oraz na wyrażenie lub cofanie zgód dotyczących przetwarzania danych osobowych lub przesyłania materiałów marketingowych (np. newslettera);
    16. Płatność On-line” – system płatności umożliwiający dokonanie płatności za Usługi płatne zamówione przez Użytkownika, w szczególności Pracodawcę lub Osobę upoważnioną, za pośrednictwem Serwisu przy wykorzystaniu sieci Internet, obsługiwany przez podmioty zewnętrzne w stosunku do Administratora (operatorów płatności), z którymi Administrator ma podpisane stosowne umowy na świadczenie usług w w/w zakresie;
  2. Poza pojęciami wskazanymi powyżej, Polityka prywatności posługuje się także pojęciami szczegółowo zdefiniowanymi w Regulaminie (§ 1. Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu internetowego „JOBIKO”), dostępnym na stronie: Jobiko.pl

§ 3. PODMIOT ODPOWIEDZIALNY ZA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z DZIAŁALNOŚCIĄ SERWISU „JOBIKO” (ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH) ORAZ KONTAKT Z ADMINISTRATOREM

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu JOBIKO jest jego właściciel, tj. „JOBIKO” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, adres: ul. Aleksandra Puszkina 80 lok. 101 (92-516 Łódź), wpisana do Rejestru przedsiębiorców – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001000196, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7282867474, REGON: 532539398, kapitał zakładowy: 10.000,00 zł;
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz przysługującymi w związku z tym prawami, Użytkownik, którego dane dotyczą, może kontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych (dalej: IOD) Administratora następującymi kanałami komunikacji:
    1. za pośrednictwem operatora pocztowego, adres: „JOBIKO” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, adres: ul. Aleksandra Puszkina 80 lok. 101
      (92-516 Łódź);
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: rodo@jobiko.pl

§ 4. ZAKRES DANYCH PRZETWARZANYCH W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SERWISU „JOBIKO”, CELE ICH PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA

  1. Zróżnicowany zakres usług świadczonych na rzecz poszczególnych kategorii Użytkowników (tj. Użytkowników niezarejestrowanych, Pracowników i Pracodawców) powoduje, że ich dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w różnych celach, zakresie i na odrębnych podstawach prawnych. W związku z powyższym, informacje w ramach niniejszej części Polityki prywatności zostały pogrupowane w zależności od faktycznego celu ich przetwarzania.
  2. Usługi świadczone bez konieczności rejestracji w Serwisie, tj. na rzecz Użytkowników niezarejestrowanych lub niezalogowanych do Serwisu:
    1. Rodzaje usług:
      1. Prezentowanie w Serwisie JOBIKO Ofert pracy Pracodawców i innych treści (np. opracowań, informacji, analiz, porad etc.);
      2. Wyszukiwarka Ofert pracy;
      3. Prezentowanie Ofert pracy odpowiadających preferencjom i zainteresowaniom danego Pracownika ustalonym m.in. na podstawie jego wcześniejszych aktywności w Serwisie;
      4. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Użytkownika wiadomości drogą mailową w formie newsletter’a, zawierających informacjie związane z działalnością Serwisu lub jego Administratora (np. dotyczących wydarzeń, promocji i akcji marketingowych organizowanymi przez w/w podmiot), a także dotyczących oferty Serwisu, o ile Użytkownik niezarejestrowany wyraził w tym zakresie stosowną zgodę i wypełnił formularz zapisu do newsletter’a (tj. wskazał wymagane w nim dane - adres e-mail);
      5. przesyłanie przez Administratora do Użytkownika niezarejestrowanego, drogą mailową w formie newsletter’a, informacji i wiadomości dotyczących działalności Partnerów, z zastrzeżeniem konieczności wyrażenia przez Użytkownika odrębnej, wyraźnej i dobrowolnej zgody na otrzymywanie tego rodzaju materiałów marketingowych lub handlowych przy rejestracji do newsletter’a;
    2. Zakres danych przetwarzanych przez Administratora w ramach Usług świadczonych dla Użytkowników niezarejestrowanych:
      1. dane dotyczące aktywności Użytkownika niezarejestrowanego w Serwisie, w szczególności: dane sesji, wykorzystywanego przez niego urządzenia, oprogramowania (np. przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego), lokalizacji oraz numeru IP oraz identyfikatora urządzenia, a także dane dotyczące przeglądanych przez danego Użytkownika niezarejestrowanego treści w Serwisie, w tym Ofert pracy, wyszukiwani w Wyszukiwarce Ofert pracy;
      2. adres e-mail, w przypadku dokonania przez danego Użytkownika niezarejestrowanego zapisu do newsletter’a i wyrażenia stosownych zgód marketingowych, o których mowa w ppkt. 1) lit. d) i e) powyżej;
    3. Podstawa prawna przetwarzania:
      1.  w przypadku Usług świadczonych na rzecz Użytkowników niezarejestrowanych lub niezalogowanych do Serwisu, o którym mowa powyżej (poza newsletterem), przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z wykonaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
      2. w przypadku Usługi w postaci newsletter’a, podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, z tym zastrzeżeniem, iż zgoda taka może zostać wycofana w każdym czasie przy pomocy odpowiedniej funkcjonalności w Serwisie lub poprzez kontakt z Administratorem przy wykorzystaniu jednego ze wskazanych kanałów komunikacji (§ 3 ust. 2 Polityki prywatności); Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  3. Założenie oraz uwierzytelnienie Konta:
    1. Rodzaje usług:
      1. Rejestracja Konta Pracownika bądź Konta Pracodawcy w Serwisie, w tym przeprowadzenie procedury potwierdzenia rejestracji Konta poprzez wysłanie na adres e-mail wskazany w formularzu rejestracyjnym linku aktywacyjnego, a w przypadku nieskorzystania bezzwłocznie z w/w linku przez Użytkownika, monitowanie o konieczności potwierdzenia rejestracji przez okres wskazany w Regulaminie;
      2. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Użytkownika, który przesłał formularz rejestracyjny Konta, ale nie potwierdził go za pomocą linku aktywacyjnego, wiadomości drogą mailową w formie newsletter’a, zawierających informacje związane z działalnością Serwisu lub jego Administratora (np. dotyczących wydarzeń, promocji i akcji marketingowych organizowanymi przez w/w podmiot), a także dotyczących oferty Serwisu, o ile Użytkownik wyraził w tym zakresie stosowną zgodę (zaznaczył właściwe pole wyboru) pod formularzem rejestracyjnym Konta;
      3. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Użytkownika, który przesłał formularz rejestracyjny Konta, ale nie potwierdził go za pomocą linku aktywacyjnego, drogą mailową w formie newsletter’a, informacji i wiadomości dotyczących działalności Partnerów, z zastrzeżeniem konieczności wyrażenia przez Użytkownika odrębnej, wyraźnej i dobrowolnej zgody na otrzymywanie tego rodzaju materiałów marketingowych lub handlowych, poprzez zaznaczenie właściwego pola wyboru pod formularzem rejestracyjnym Konta;
    2. Zakres danych:
      1. Rejestracja Konta Pracownika, w tym celu Administrator przetwarza takie dane Użytkownika, jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu;
      2. Rejestracja Konta Pracodawcy, w tym celu Administrator przetwarza takie dane Użytkownika, jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu;
      3. Adres e-mail, w przypadku dokonania przez danego Użytkownika zapisu do newsletter’a i wyrażenia stosownych zgód marketingowych w sposób, o którym mowa w ppkt. 1) lit. b) i c) powyżej;
    3. Podstawa prawna przetwarzania:
      1. w przypadku Usługi rejestracji Konta Pracownika albo Konta Pracodawcy, przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z wykonaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
      2. w przypadku Usługi w postaci newsletter’a, na którego otrzymywanie Użytkownik wyraził zgodę w procesie rejestracji Konta, podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, z tym zastrzeżeniem, iż zgoda taka może zostać wycofana w każdym czasie przy pomocy odpowiedniej funkcjonalności w Serwisie, Koncie Pracodawcy bądź Koncie Pracownika (w przypadku aktywacji takiego Konta) lub poprzez kontakt z Administratorem przy wykorzystaniu jednego ze wskazanych kanałów komunikacji (§ 3 ust. 2 Polityki prywatności); Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  4. Usługi i funkcjonalności wymagające założenia Konta Pracownika:
    1. Rodzaje usług i funkcjonalności:
      1. prowadzenie Konta Pracownika;
      2. umożliwianie Pracownikowi aplikowania na poszczególne Oferty pracy zamieszczane przez Pracodawców w Serwisie, w tym aplikowania przy wykorzystaniu funkcjonalności Profilu Pracownika (tj. przy wykorzystaniu danych Pracownika zawartych w Profilu Pracownika dostępnym za pośrednictwem Konta Pracownika wraz z dokumentami załączonymi przez Pracownika do Konta Pracownika, np. CV);
      3. rekomendowanie Pracownikom Ofert pracy dostosowanych do ich preferencji lub kompetencji;
      4. informowanie Pracowników o pojawieniu się w Serwisie Ofert pracy odpowiadającym ich preferencjom;
      5. informowanie Pracownika o statusie jego aplikacji, w tym o otwarciu jego Aplikacji przez Pracodawcę;
      6. przekazanie Pracodawcy Aplikacji Pracownika, w tym danych osobowych Pracownika w niej wskazanych, w celu uczestnictwa danego Użytkownika w procesie rekrutacji na stanowisko w Ofercie pracy Pracodawcy;
      7. zapisywanie Ofert pracy na Koncie Pracownika;
      8. prowadzenie historii Aplikacji w ramach Konta Pracownika;
      9. kontakt z Pracownikiem w sprawach związanych z funkcjonowaniem Konta i działalnością Serwisu, w szczególności w zakresie wskazanym w Regulaminie (za pośrednictwem wskazanych przez niego danych kontaktowych)
      10. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Pracownika wiadomości drogą mailową w formie newsletter’a lub w formie wiadomości sms (na numer wskazany w procesie rejestracji), zawierających informacje związane z działalnością Serwisu lub jego Administratora (np. dotyczących wydarzeń, promocji i akcji marketingowych organizowanymi przez w/w podmiot), a także dotyczących oferty Serwisu, o ile Użytkownik ma wyrażoną w tym zakresie stosowną zgodę (zaznaczone właściwe pole wyboru) w Profilu Użytkownika – zgody wyrażone w procesie rejestracji zachowują swoją ważność po aktywacji Konta;
      11. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Pracownika, drogą mailową w formie newsletter’a lub w formie wiadomości sms, informacji i wiadomości dotyczących działalności Partnerów, o ile Użytkownik ma wyrażoną w tym zakresie stosowną zgodę (zaznaczone właściwe pole wyboru) w Profilu Użytkownika – zgody wyrażone w procesie rejestracji zachowują swoją ważność po aktywacji Konta;
    2. Zakres danych:
      1. W ramach świadczenia Usługi Konta Pracownika, Administrator przetwarza dane Pracownika, w tym jego dane osobowe, wskazane przez niego w formularzu rejestracyjnym (np. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), w Profilu użytkownika, w formularzach aplikacyjnych (np. oczekiwania finansowe, doświadczenie na podobnym stanowisku), a także dane zawarte w CV Pracownika załączonym do Profilu użytkownika lub danej aplikacji, z tym zastrzeżeniem, że załączenie CV jest dobrowolne, a tym samym jego załączenie przez Pracownika poczytuje się jako wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Administratora wszelkich zawartych w nim danych, w tym zgody na przekazanie ich Pracodawcy, na którego Ofertę pracy Pracownik zdecydował się aplikować;
      2. W ramach świadczenia Usługi Konta Pracownika, Administrator przetwarza też dane dotyczące aktywności tego Pracownika w Serwisie, w tym sesji, logowania, wykorzystywanego przez niego urządzenia, oprogramowania (np. przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego), lokalizacji, numeru IP, identyfikatora urządzenia, a także dane dotyczące przeglądanych przez danego Pracownika treści w Serwisie, w tym Ofert pracy, Ofert pracy, na które aplikował, aktualizacji Profilu, CV oraz dane zamieszczane przez Pracownika w formularzach aplikacyjnych;
      3. Wymaga podkreślenia, że część z w/w danych ma charakter obligatoryjny, tzn. ich podanie przez Pracownika jest konieczne do skorzystania z poszczególnych usług lub funkcjonalności Serwisu, w tym Konta Pracownika. Obligatoryjny charakter określonych danych jest oznaczany w Serwisie, a niepodanie tego rodzaju danych przez Pracownika uniemożliwia Administratorowi świadczenie określonych usług, w tym udzielenie dostępu do określonych funkcjonalności Konta Pracownika. Poza danymi obligatoryjnym, wskazanie pozostałych danych ma charakter dobrowolny i nie wpływa na możliwość świadczenia Usług bądź korzystania z funkcjonalności Serwisu, jednakże ich wskazanie może np. obiektywnie zwiększać szanse Pracownika w procesie rekrutacji;
      4. Adres e-mail lub numer telefonu, w przypadku dokonania przez danego Pracowniku zapisu do newsletter’a i wyrażenia stosownych zgód marketingowych w sposób, o którym mowa w ppkt. 1) lit. j) i k) powyżej;
    3.  Podstawa prawna przetwarzania:
      1. w przypadku Usługi Konta Pracownika i korzystania przez Pracownika z funkcjonalności Serwisu przeznaczonych dla tego rodzaju Użytkowników, przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z wykonywaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
      2. w przypadku newsletter’a lub przesyłania wiadomości marketingowych z pośrednictwem sms, na co Użytkownik wyraził zgodę poprzez zaznaczenie właściwego pola wyboru za pośrednictwem Konta Pracownika, podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, z tym zastrzeżeniem, iż zgoda taka może zostać wycofana w każdym czasie przy pomocy odpowiedniej funkcjonalności w Koncie Pracownika lub poprzez kontakt z Administratorem przy wykorzystaniu jednego ze wskazanych kanałów komunikacji (§ 3 ust. 2 Polityki prywatności); Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  5. Usługi i funkcjonalności wymagające założenia Konta Pracodawcy:
    1. Rodzaje usług i funkcjonalności:
      1. prowadzenie Konta Pracodawcy;
      2. umożliwianie Pracodawcy zamieszczania w Serwisie Ofert pracy;
      3. prezentowanie w Serwisie Ofert pracy Pracodawcy i innych treści;
      4. umożliwienie Pracownikom aplikowania na poszczególne Oferty pracy Pracodawcy;
      5. przedstawianie Pracodawcy listy Aplikacji na zamieszczoną przez niego Ofertę pracy;
      6. umożliwienie Pracodawcy zapoznania się z wybranymi przez Pracodawcę Aplikacjami, w tym przekazanie danych osobowych Pracownika w celu do jego uczestnictwa w procesie rekrutacji na dane stanowisko – usługa płatna;
      7. publikacja informacji dotyczących Pracodawcy w Serwisie;
      8. promowanie Ofert pracy Pracodawcy w Serwisie – usługa płatna;
      9. prowadzenie historii Ofert pracy w ramach Konta Pracodawcy;
      10. kontakt z Pracodawcą lub Osobą upoważnioną w sprawach związanych z funkcjonowaniem Konta i działalnością Serwisu;
      11. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Pracodawcy wiadomości drogą mailową w formie newsletter’a lub w formie wiadomości sms (na numer wskazany w procesie rejestracji), zawierających informacje związane z działalnością Serwisu lub jego Administratora (np. dotyczących wydarzeń, promocji i akcji marketingowych organizowanymi przez w/w podmiot), a także dotyczących oferty Serwisu, o ile Użytkownik ma wyrażoną w tym zakresie stosowną zgodę (zaznaczone właściwe pole wyboru) w Profilu Pracodawcy – zgody wyrażone w procesie rejestracji zachowują swoją ważność po aktywacji Konta;
      12. przesyłanie przez Administratora Serwisu do Pracodawcy, drogą mailową w formie newsletter’a lub w formie wiadomości sms, informacji i wiadomości dotyczących działalności Partnerów, o ile Użytkownik ma wyrażoną w tym zakresie stosowną zgodę (zaznaczone właściwe pole wyboru) w Profilu Pracodawcy – zgody wyrażone w procesie rejestracji zachowują swoją ważność po aktywacji Konta;
    2. Zakres danych:
      1. W ramach świadczenia Usługi Konta Pracodawcy, Administrator przetwarza jego dane, w tym jego dane osobowe (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) oraz dane osobowe Osoby upoważnionej, wskazane przez Pracodawcę w formularzu rejestracyjnym (np. imię, nazwisko, nazwę, adres e-mail, numer telefonu), w Profilu użytkownika, w Ofertach pracy (np. dotyczące wymagań Pracodawcy, miejsca świadczenia pracy, wynagrodzenia, danych teleadresowych i kontaktowych), a także dane potrzebne do rozliczenia transakcji pomiędzy Administratorem Serwisu i Pracodawcą (NIP, KRS itp.);
      2. W ramach świadczenia Usługi Konta Pracodawcy, Administrator przetwarza też dane dotyczące aktywności tego Pracodawcy lub Osoby upoważnionej w Serwisie, w szczególności sesji, logowania, wykorzystywanego przez niego urządzenia i oprogramowania (np. przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego), lokalizacji, numeru IP, identyfikatora urządzenia, a także dane dotyczące przeglądanych przez danego Pracodawcy treści w Serwisie, w tym Aplikacji, na jego Oferty pracy, aktualizacji Profilu Pracodawcy;
      3. Wymaga podkreślenia, że część z w/w danych ma charakter obligatoryjny, tzn. ich podanie przez Pracodawcę jest konieczne do skorzystania z poszczególnych usług lub funkcjonalności Serwisu, w tym Konta Pracodawcy. Obligatoryjny charakter określonych danych jest oznaczany w Serwisie, a niepodanie tego rodzaju danych przez Pracodawcę uniemożliwia Administratorowi świadczenie określonych usług, w tym uniemożliwia dostęp do określonych funkcjonalności Konta Pracodawcy. Poza danymi obligatoryjnym, wskazanie pozostałych danych ma charakter dobrowolny i nie wpływa na możliwość świadczenia Usług bądź korzystania z funkcjonalności Serwisu, jednakże ich wskazanie może np. obiektywnie zwiększać atrakcyjność Ofert pracy danego Pracodawcy i zwiększać zainteresowanie nimi;
      4. Adres e-mail lub numer telefonu, w przypadku dokonania przez danego Pracodawcę zapisu do newsletter’a i wyrażenia stosownych zgód marketingowych w sposób, o którym mowa w ppkt. 1) lit. j) i k) powyżej;
    3.  Podstawa prawna przetwarzania:
      1. w przypadku Usługi Konta Pracodawcy i korzystania przez Pracodawcę z funkcjonalności Serwisu przeznaczonych dla tego rodzaju Użytkowników, przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z wykonywaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
      2. w przypadku newsletter’a lub przesyłania wiadomości marketingowych z pośrednictwem sms, na co Pracodawca lub Osoba upoważniona wyraziła zgodę poprzez zaznaczenie właściwej zgody za pośrednictwem Konta Pracodawcy, podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, z tym zastrzeżeniem, iż zgoda taka może zostać wycofana w każdym czasie przy pomocy odpowiedniej funkcjonalności w Koncie Pracodawcy lub poprzez kontakt z Administratorem przy wykorzystaniu jednego ze wskazanych kanałów komunikacji (§ 3 ust. 2 Polityki prywatności); Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  6. Prowadzenie statystyk funkcjonowania Serwisu i korzystania z niego przez Użytkowników oraz zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego JOBIKO:
    1. Administrator na bieżąco podejmuje działania mające na celu monitorowanie sposobu korzystania przez Użytkowników z Serwisu, jego poszczególnych funkcjonalności, w tym dokonuje profilowania danych. Celem takiego działania jest zarówno wprowadzanie ułatwień dla Użytkowników, które zapewniają większą efektywność korzystania z Serwisu, poprawa funkcjonowania JOBIKO, a jednocześnie zwiększenie bezpieczeństwa jego Użytkowników, ich danych osobowych oraz samego Serwisu, poprzez wykrywanie ewentualnych błędów lub zagrożeń w jego funkcjonowaniu. 
    2. Zakres przetwarzanych danych: We wskazanym powyżej celu, Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika dotyczące jego aktywności w Serwisie, w tym sesji, logowania, wykorzystywanego przez niego urządzenia, oprogramowania (np. przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego), lokalizacji, numeru IP, identyfikatora urządzenia, a także dane dotyczące przeglądanych przez danego Użytkownika treści w Serwisie, w tym stron, podstron, czasu spędzanego na tych stronach i podstronach, historii wyszukiwania Ofert pracy, wysłanych Aplikacji (dot. Pracowników), zamieszczonych Ofert pracy i otwartych zgłoszeń aplikacyjnych (dot. Pracodawców).
    3. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe Użytkownika ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci poprawy funkcjonowania Serwisu i jakości usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem oraz ułatwienia korzystania z tych usług, a także poprawy poziomu ich bezpieczeństwa (tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  7. Badanie zadowolenia Użytkowników:
    1. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Administrator ma możliwość badania zadowolenia Użytkownika z jakości Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu. Badanie zadowolenia użytkowników może przybrać m.in. postać ankiet lub formularzy udostępnianych Użytkownikowi w Serwisie, zawierających pytania dotyczące jego oceny funkcjonowania Serwisu, poszczególnych Usług lub funkcjonalności, a także ich efektywności. Udział Użytkownika w w/w badaniach jest dobrowolny i nie wypływa na możliwość korzystania z Serwisu lub jego poszczególnych funkcjonalności. 
    2. W powyżej wskazanym celu, Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika, w tym adres e-mail, informacje dotyczące wysłanych Aplikacji (dot. Pracownika), informacje dotyczące opublikowanych Ofert pracy i otwartych Aplikacji (dot. Pracodawców), a także odpowiedzi na pytania zawarte w w/w ankietach lub formularzach.
    3. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe Użytkownika ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci poprawy funkcjonowania Serwisu i jakości usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem oraz ułatwienia korzystania z tych usług, a także oceny zadowolenia Użytkowników i ewentualnej poprawy jakości świadczonych Usług (tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  8. Prowadzenie postępowania reklamacyjnego, rozpatrywanie skarg oraz udzielanie odpowiedzi na żądania, skargi, wnioski lub pytania
    1. Zgodnie z treścią Regulaminu, Administrator jest zobowiązany do rozpatrywania reklamacji dotyczących funkcjonowania Serwisu, przyjmowania i rozpatrywania skarg Użytkownika dotyczących działań innych Użytkowników w ramach Serwisu, a także innych wniosków lub pytań dotyczących JOBIKO lub usług świadczonych za jego pośrednictwem.
    2. W powyższym celu, Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika podane przez niego w Profilu, dane dotyczące korzystania przez niego z JOBIKO i poszczególnych funkcjonalności Serwisu, w szczególności w zakresie objętym daną reklamacją, skargą, wnioskiem lub pytaniem, a także dane osobowe zawarte w danej reklamacji, skardze lub wniosku oraz załączonych do nich dokumentach.
    3. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe Użytkownika lub Użytkowników, których dotyczy dana reklamacja, skarga, wniosek bądź pytanie,  ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci poprawy funkcjonowania Serwisu i jakości usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym zapewnienia przestrzegania postanowień Regulaminu oraz bezpieczeństwa korzystania z Serwisu, w tym zapewnienia rzetelności i przejrzystości relacji pomiędzy Użytkownikami (tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), a w przypadkach dotyczących reklamacji świadczonych usług na podstawie ar. 6 ust. 1 lit. b) RODO (tj. w celu wykonania umowy).
  9. Ustalenie istnienia i zakresu roszczeń, a także ich dochodzenie lub obrona przez roszczeniami
    1. Administratorowi jako stronie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (Usługodawcy) przysługują uprawnienia do egzekwowania wykonania przez Użytkownika postanowień zawartej Umowy, w tym jego obowiązków określonych w Regulaminie lub przepisach prawa powszechnie obowiązującego. W związku z niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem Umowy przez Użytkownika, w szczególności w związku z naruszeniem przez niego postanowień Regulaminu, Administratorowi mogą przysługiwać względem Użytkownika określone roszczenia (roszczenia odszkodowawcze, roszczenia o zapłatę, roszczenia o powstrzymanie się od naruszania dóbr osobistych lub usunięcie naruszeń). Podobne roszczenia mogą być też kierowane przez Użytkowników lub inne podmioty względem Administratora.
    2. W celu ustalenia istnienia, a następnie zakresu roszczeń, o których mowa powyżej, a także ich późniejszego dochodzenia lub obrony przed nimi, Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika dotyczące jego aktywności w Serwisie i sposobu korzystania z JOBIKO lub jego poszczególnych funkcjonalności, dane podane w Profilu (np. imię, nazwisko, nazwa, dane teleadresowe), a także inne dane konieczne do udowodnienia istnienia roszczenia lub obrony przed nim.
    3. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe Użytkownika ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami zarówno na etapie przedsądowym,
      jak i w postępowaniach przed sądami lub innymi organami władzy publicznej (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  10. Prowadzenie profili dotyczących JOBIKO w serwisach społecznościowych:
    1. Administrator może prowadzić profile dotyczące lub związane z działalnością JOBIKO w serwisach społecznościowych (np. na Facebook’u, Instagramie, Linked-In’ie i innych). W związku z powyższym, Administrator przetwarza dane osobowe osób, które odwiedzają lub obserwują w/w profile, w tym podejmują działania lub interakcje w ramach nich (tj. komentują, dodają polubienia, biorą udział w konkursach, akcjach promocyjnych lub korzystają z możliwości uzyskania informacji bądź zadawania pytań).
    2. W związku z powyższym, Administrator może przetwarzać dane osobowe osób obserwujących lub odwiedzających w/w profile dotyczące lub związane z działalnością JOBIKO w serwisach społecznościowych w zakresie pozyskanym z tych serwisów,
      tj. w szczególności w zakresie: imienia, nazwiska, pseudonimu, nazwy, zdjęcia profilowego (wizerunku), a także innych danych zawartych w postach bądź komentarzach danego użytkownika.
    3. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe osoby, która odwiedza lub obserwuje wskazane profile w mediach społecznościowych, w tym podejmuje działania lub interakcje w ramach nich, ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci budowania pozytywnych relacji z w/w osobami, w tym Użytkownikami, a także w postaci prowadzenia marketingu dotyczącego działalności JOBIKO i oferowanych za jego pośrednictwem Usług oraz funkcjonalności (udzielania informacji, organizowania konkursów lub innych akcji promocyjnych). Podstawą prawną takiego przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
  11. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz innych akcji marketingowych:
    1. Administrator w ramach działalności Serwisu może organizować różnego rodzaju konkursy lub akcje marketingowe. W przypadku skorzystania z w/w możliwości przez Administratora, udostępni on w ramach JOBIKO formularz zgłoszeniowy, którego wypełnienie i wysłanie umożliwi Użytkownikowi wzięcie udziału w takim konkursie lub akcji marketingowej. Wskazany powyżej formularz zgłoszeniowy obejmuje dane obowiązkowe, których podanie niezbędne do wzięcia udziału w danym konkursie lub akcji marketingowej (wysłania zgłoszenia), a dodatkowo może obejmować dane dodatkowe (fakultatywne), których podanie nie jest wymagane. Użytkownik otrzyma informację o wymagalności bądź fakultatywności określonych danych zawartych w formularzu zgłoszeniowym przed jego wypełnieniem.
    2. Administrator danych osobowych przetwarza wyżej wskazane dane osobowe osoby, która deklaruje chęć wzięcia udziału w danym konkursie bądź akcji marketingowej (przesyła formularz zgłoszeniowy) ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci promowania Usług i funkcjonalności JOBIKO, a także zwiększania zainteresowania ofertą Administratora oraz budowania relacji z Użytkownikami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Jednocześnie, w przypadku zwycięzców lub beneficjentów akcji marketingowych, Administrator może przetwarzać ich dane osobowe także w celach niezbędnych do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (np. w celu wykonania ciążących na Administratorze obowiązków względem organów podatkowych wynikających z konieczności rozliczenia nagrody lub innych uzyskanych uzyskanych przez Użytkownika w związku z konkursem lub akcją marketingową), tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

 

§ 5. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADMINISTRATORA INNYM PODMIOTOM

  1. Dane osobowe Użytkownika, o którym mowa w niniejszej Polityce prywatności, mogą być przetwarzane w imieniu Administratora przez jego pracowników lub współpracowników. Przetwarzanie danych osobowych przez pracowników lub współpracowników Administratora odbywa się na podstawie stosownego upoważnienia do przetwarzana danych osobowych, nadanego przez Administratora danemu pracownikowi lub współpracownikowi, określającego zarówno zakres jak i cel przetwarzania danych osobowych przez danego pracownika lub współpracownika, a także zobowiązującego go do zachowania poufności przetwarzanych danych.
  2. Poza pracownikami lub współpracownikami Administratora, w zakresie potrzebnym do realizacji określonych usług, dane osobowe Użytkowników mogą zostać powierzone do przetwarzania lub udostępnione przez Administratora także podmiotom zewnętrznym, o których mowa
    m.in. w Regulaminie (np. Pracodawcom), a także innym podmiotom, które wspierają Administratora w jego bieżącej działalności.
  3. Administrator przekazuje dane osobowe Użytkownika następującym rodzajom odbiorców:
    1. Pracodawcom:
      1. Administrator udostępnia dane osobowe Użytkownika (Pracownika), Pracodawcy, na którego Ofertę pracy dany Pracownik aplikował za pośrednictwem JOBIKO. Udostępnienie w/w danych osobowych wymaga, poza złożeniem przez Użytkownika Aplikacji na określoną Ofertę pracy Pracodawcy, także deklaracji Pracodawcy w zakresie woli zapoznania się z jej treścią, tj. zdecydowania przez Pracodawcę o otwarciu danej Aplikacji.
      2. W przypadku skorzystania przez Pracodawcę z w/w możliwości zapoznania się z Aplikacją danego Pracownika, Administrator przekazuje Pracodawcy wszelkie dane osobowe zawarte w Aplikacji Pracownika, a także w CV fakultatywnie do niej załączonym.
      3. Z chwilą udostępnienia Pracodawcy danych osobowych Pracownika zawartych w Aplikacji i CV, Pracodawca staje się administratorem tych danych osobowych, co oznacza, że samodzielnie decyduje o celach i sposobach ich przetwarzania (tj. Pracodawca nie podlega, w tym zakresie poleceniom lub wytycznym JOBIKO). Tym samym, Administrator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Pracodawcy, któremu udostępniono dane osobowe Pracownika na zasadach określonych w Regulaminie, w tym za wypełnienie obowiązków ciążących na nim z mocy prawa jako na administratorze danych osobowych. 
    2. Podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora:
      1. Administrator w ramach prowadzonej działalności korzysta z usług podmiotów zewnętrznych (np. w zakresie obsługi księgowej, obsługi prawnej, obsługi technicznej, obsługi administracyjnej, usług pocztowych bądź kurierskich itd.) W związku z tym, Administrator udostępnia tym podmiotom, w zakresie potrzebnym do realizacji określonych usług, dane osobowe Użytkowników.
      2. W zależności od warunków i okoliczności współpracy z danym podmiotem, w/w podmioty mogą podlegać poleceniom Administratora w zakresie celów i sposobów przetwarzania przekazanych im danych osobowych (są to wtedy podmioty przetwarzające) bądź samodzielnie decydować o takich celach i sposobach (odrębni administratorzy danych osobowych).
      3. Podmioty przetwarzające przetwarzają dane osobowe udostępnione im przez Administratora wyłącznie w określonych przez niego celach i zakresie. Tego rodzaju usługodawcami są np. biura księgowe, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi informatyczne lub dostarczające właściwe oprogramowanie). Przetwarzanie danych osobowych przez w/w usługodawców odbywa się na podstawie uprzednio zawartej przez ten podmiot z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
      4. Podmioty będące odrębnymi administratorami danych osobowych udostępnionych im przez Administratora Serwisu, nie działają wyłącznie na jego polecenie, a w konsekwencji sami określają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Użytkownika. Przykładem tego rodzaju podmiotu jest dostawca narzędzia Google Analytics, tj. firma Google LLC. 
      5. Niektóre z podmiotów świadczących usługi na rzecz Administratora mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, na którym obowiązuje RODO. Jednocześnie, w przypadku skorzystania przez Administratora z usług tego rodzaju podmiotu i przekazania mu danych osobowych Użytkownika, Administrator zadba, aby podmiot ten zapewniał gwarancje wysokiego stopnia ochronnych danych osobowych zbieżnego z tym określonym przez RODO.
    3. Podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi w zakresie obsługi płatności:
      1. Administrator udostępni Operatorowi płatności dane niezbędne do przeprocesowania przez niego danej płatności, w tym dane zebrane wyłącznie w tym celu, niezbędne do weryfikacji i identyfikacji Użytkownika jako klienta danego banku lub inne instytucji finansowej.
      2. Zakres w/w danych osobowych może różnić się w zależności od wybranej przez Użytkownika metody płatności. Jednocześnie Administrator nie przechowuje danych potrzebnych do realizacji płatności (np. danych karty kredytowej), jedynie przekazuje je operatorowi płatności w celu jej przeprocesowania.  
    4. Organom Państwa (np. organom ścigania, sądom, organom skarbowym):
      1. Administrator udostępni dane osobowe Użytkownika także szerokorozumianym organom państwa, w tym m.in. policji, prokuraturze, sądom, Prezesowi UODO, Prezesowi UOKiK lub Prezesowi UKE. gdy taki obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub orzeczenia właściwego organu, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

 

§ 6. CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADMINISTRATORA

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w związku ze świadczeniem różnych Usług i udostępnianiem różnych funkcjonalności w Serwisie, a tym samym w różnych celach oraz w różnym zakresie, dlatego czas ich przetwarzania różni się w zależności od określonej kategorii danych osobowych. 
  2. Dane osobowe Użytkowników niezarejestrowanych i Użytkowników niezalogowanych, w tym dane zbierane i przechowywane za pomocą plików „cookies” są przetwarzane przez Administratora przez okres zapisania na urządzeniach Użytkownika wykorzystywanych do korzystania z Serwisu danych plików „cookies”, który jest zależny od indywidualnych ustawień oprogramowania wykorzystywanego przez danego Użytkownika (np. ustawień przeglądarki internetowej), a w przypadku sesyjnych plików „cookies” przez czas trwania danej sesji.
  3. Dane osobowe Użytkownika posiadającego Niepotwierdzone konto Użytkownika, tj. dane wskazane w formularzu rejestracyjnym, Administrator przetwarza w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie przez okres 30 dni od dnia przesłania na adres e-mail Użytkownika (wskazany w w/w formularzu rejestracyjnym) linku aktywacyjnego. Po bezskutecznym upływnie w/w terminu, tj. niepotwierdzeniu założenia Konta przy pomocy linku aktywacyjnego w terminie 30 dni od jego wysłania, dane osobowe danego Użytkownika zostaną usunięte. W przypadku potwierdzenia rejestracji Konta, w/w dane będą przetwarzane przez czas właściwy dla danych przetwarzanych w ramach świadczenia Usługi Konta Pracownika bądź Konta Pracodawcy.
  4. Dane osobowe Użytkowników zebrane w ramach świadczenia Usługi Konta Pracownika bądź Konta Pracodawcy są przetwarzane przez Administratora przez okres korzystania z danego Konta (tj. przez okres, w którym dany Użytkownik posiada Konto w Serwisie) w celu świadczenia Usług i umożliwienia korzystania Użytkownikowi (Pracodawcy bądź Pracownikowi) z funkcjonalności JOBIKO, w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie. W przypadku usunięcia Konta Pracownika bądź Konta Pracodawcy, Administrator będzie nadal przetwarzał dane osobowe danego Użytkownika przez okres 3 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło takie usunięcie, w celach związanych z rozpatrywaniem reklamacji, skarg lub wniosków, a także ustalenia istnienia, określenia wysokości ewentualnych roszczeń związanych z korzystaniem z Usług Administratora bądź w celach obrony przed takimi roszczeniami. W przypadku danych osobowych Pracownika bądź Pracodawcy związanych z transakcjami dokonywanymi w związku z korzystaniem z Usług płatnych (np. płatnościami), Administrator przetwarza te dane przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym miała miejsce dana transakcja (płatność) w celach podatkowych (np. związanych z obowiązkiem przechowywania dokumentów księgowych).
  5. Dane osobowe przetwarzane w związku z kierowanym do Administratora reklamacjami, skargami wnioskami lub pytaniami, kierowanymi przez Użytkownika niezarejestrowanego bądź Użytkownika niezalogowanego, są przetwarzane przez Administratora przez okres konieczny do załatwienia danej sprawy, nie dłużej niż 3 lata od otrzymania przez Administratora danej reklamacji, skargi, wniosku lub pytania. W przypadkach, gdy dana reklamacja, skarga wniosek lub pytanie może stanowić materiał dowodowy w postępowaniu sądowym lub innym postępowaniu przed organami państwowymi, Administrator będzie uprawnionych do przetwarzania tych dokumentów i zawartych w nich danych do prawomocnego zakończenia danego postępowania.
  6. Dane osobowe przetwarzanie na podstawie zgody udzielonej przez Użytkownika, którego dane dotyczą (np. zgody na otrzymywanie newslettera), Administrator przetwarza do czasu skutecznego wycofania takiej zgody przez danego Użytkownika, z tym zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody nie wpływa na legalność wcześniejszego przetwarzania danych osobowych na jej podstawie.
  7. Dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora JOBIKO (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, o których mowa także w treści niniejszej Polityki prywatności (np. w celu świadczenia lub rozwoju Usług JOBIKO, a także statystyk) są przetwarzane przez Administratora do kiedy dany Użytkownik zgłosi w tym zakresie skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych do tych celów.  

§ 7. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator dąży do zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonowania Serwisu oraz danych osobowych Użytkownika przetwarzanych w związku z funkcjonowaniem JOBIKO. Jednym z rozwiązań wdrożonych przez Administratora w celu zapewnienia w/w bezpieczeństwa jest zastosowanie szyfrowanej transmisji danych przy rejestracji lub logowaniu do Serwisu, co znacząco utrudnia uzyskanie dostępu do danych osobowych Użytkownika przez nieuprawnione do tego osoby. Należy jednak wskazać, że w celu zwiększenia bezpieczeństwa korzystana z Serwisu, także Użytkownik powinien zachować środki ostrożności dotyczące korzystania z Serwisu (m.in. te o których mowa w treści Regulaminu), w szczególności zachować dla siebie dane logowania.

§ 8. PLIKI „COOKIES” WYKORZYSTYWANE PRZEZ ADMINISTRATORA

  1. W ramach działalności Serwisu Administrator korzysta z plików „cookies” i innych podobnych technologii.
  2. Pliki „cookies” są to informacje w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer wykorzystywany przez Administratora i zapisywane na urządzeniu Użytkownika, z którego ten korzysta z Serwisu (np. na komputerze, tablecie lub innym urządzeniu mobilnym). Pliki „cookies” zawierają m.in. informacje służące do identyfikacji danego Użytkownika, a także do zapamiętywania czynności podejmowanych przez niego w Serwisie.
  3. Administrator wykorzystuje także narzędzia pozwalające na rozpoznawanie urządzeń danego Użytkownika, które poprzez analizę informacji dotyczących tych urządzeń (np. informacji o przeglądarce, systemie operacyjnym, strefie czasowej, zainstalowanych wtyczkach „plug-in” oraz innych konfiguracjach), zestawienie w/w informacji z danymi o operacjach danego Użytkownika pozwala na rozpoznanie danego Użytkownika (tj. na jego identyfikację, a także weryfikację, czy to ten sam Użytkownik korzystający z Serwisu przy wykorzystaniu różnych urządzeń, czy też osoba nieuprawniona). 
  4. Administrator w ramach prowadzenia Serwisu wykorzystuje także technologię określaną jako „fingerprint”, tj. cyfrowy odcisk palca, która poprzez gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących urządzeń danego Użytkownika wykorzystywanych do korzystania z Serwisu (np. informacji o przeglądarce, systemie operacyjnym, strefie czasowej, zainstalowanych wtyczkach plug-in oraz innych konfiguracjach), pozwala na identyfikację Użytkownika, a także zwiększa poziom bezpieczeństwa korzystania z Serwisu.
  5. Administrator może wykorzystywać różnego rodzaju pliki „cookies”, np. sesyjne (tj. tymczasowe pliki „cookies” przechowywane na urządzeniu Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Serwisu lub wyłączenia przeglądarki internetowej, które są usuwane po zakończeniu danej sesji) lub trwałe (tj. pliki „cookies” przechowywane są na urządzeniu danego Użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Ze względu na pochodzenie danych plików „cookie” można rozróżnić także: (a) własne pliki „cookies” (wykorzystywane przez Administratora w związku z funkcjonowanie JOBIKO) oraz pliki „cookies” Partnerów (związane z funkcjonowaniem innych serwisów i stron internetowych, nienależących do Administratora).
  6. Pliki „cookies” wykorzystywane przez Administratora różnią się też ze względu na cel ich wykorzystywania i dzielą się na: (a) „cookies niezbędne”, które są zawsze aktywne (niemożliwe do wyłączenia) i mogą być wykorzystywane bez zgody Użytkownika, służące do zapewnienia poprawnego i bezpiecznego korzystania z Serwisu oraz jego funkcjonalności (np. logowania, uzyskiwania dostępu do Konta Użytkownika), a także wykrywania błędów oraz zapobiegania nadużyciom w ramach Serwisu; (b) „cookies funkcjonalne”, na których stosowanie Użytkownik musi wyrazić zgodę, i które zapewniają Użytkownikowi możliwość korzystania z różnych funkcji w Serwisie, a także zapamiętują ustawienia i preferencje Użytkownika (np. preferowany język, zapamiętywanie danych logowania oraz danych wypełnianych formularzy) oraz analizują jego zainteresowania (np. rodzaje wyszukiwanych Ofert pracy); (c) „cookies reklamowe”, także wymagające zgody Użytkownika na ich stosowanie, pozwalające Administratorowi na dostosowanie reklam w Serwisie do preferencji Użytkownika (na podstawie analizy jego aktywności w JOBIKO), a także na badanie skuteczności poszczególnych kampanii marketingowych; (d) „cookies z innych serwisów”, które Administrator może otrzymać od swoich Partnerów i które umożliwiają mu poznanie aktywności danego Użytkownika także w innych serwisach (nie tylko w JOBIKO) i połączenie w/w informacji (np. informacji dotyczących odwiedzanych stron lub częstotliwości korzystania z nich) z danymi dotyczącym aktywności Użytkownika w ramach JOBIKO, co z kolei pozwala na dopasowanie oferty Serwisu i wyświetlanych w nim reklam do indywidualnych preferencji danego Użytkownika (korzystanie z tego rodzaju plików „cookies” wymaga zgody Użytkownika); (e) „wtyczki”, umożliwiają Użytkownikowi dzielenie się treściami z Serwisu w innych serwisach, w szczególności mediach społecznościowych, a także umożliwiają Administratorowi uzyskanie informacji, czy dany Użytkownik jest użytkownikiem poszczególnych serwisów społecznościowych i czy jest do nich zalogowany (wykorzystywanie tego rodzaju plików „cookies” wymaga zgody Użytkownika).
  7. Administrator lub Partnerzy za pomocą plików „cookies” mogą uzyskiwać informacje dotyczące:
    1. korzystania przez danego Użytkownika z Serwisu, w tym daty, czasu i pory takiego korzystania, długości wizyty, odwiedzanych podstron w Serwisie oraz wyszukiwanych informacji (np. Ofert pracy);
    2. obejrzanych przez danego Użytkownika w Serwisie reklam, klikniętych linków itd.;
    3. aktywności danego Użytkownika w innych serwisach niż JOBIKO, o ile Użytkownik wyrazi w tym zakresie odrębną zgodę;
    4. urządzeń wykorzystywanych przez danego Użytkownika do korzystania z Serwisu (tzw. urządzeń końcowych), w tym identyfikatora danego urządzenia, typu i modelu, przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego, adresu IP (tj. unikatowego numeru przypisanego do danego komputera lub urządzenia, na podstawie którego można uzyskać takie informacje, jak np. kraj, z którego to urządzenie łączy się z siecią Internet) oraz innych ustawień urządzenia;
    5. lokalizacji urządzenia, za którego pośrednictwem dany Użytkownik korzysta z Serwisu (o ile wyrazi on w tym zakresie zgodę).
  8. Pliki „cookies” mogą być zbierane bezpośrednio przez Administratora, a także pozyskiwane przez niego od Partnerów lub podmiotów świadczących na rzecz Administratora usługi w tym zakresie.
  9. Pliki „cookies” mogą być wykorzystywane przez Administratora samodzielnie lub przekazywane podmiotom świadczącym na jego rzecz określone usługi (np. usługi marketingowe lub informatyczne). Lista Partnerów, którym przekazujemy pliki „cookies” znajduje się pod adresem biuro@jobiko.pl. Partnerzy mogą określać odrębne zasady w zakresie zarządzania przez siebie plikami „cookies”.
  10. Administrator może korzystać z systemu Google Analytics, czyli usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google Inc. (“Google”). Google Analytics używa plików “cookies”, o których mowa powyżej. Google może przekazywać opracowane przez siebie informacje osobom trzecim, jeżeli będzie do tego zobowiązane na podstawie właściwych przepisów prawa.
  11. Administrator może także współpracować z innymi podmiotami oferującymi usługi informatyczne, w tym opracowującymi statystyki korzystania z Serwisu, na zasadach szczegółowo określonymi w odrębnych umowach. Współpraca, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może polegać w szczególności na wykorzystywaniu plików „cookies” do tworzenia anonimowych statystyk, których celem jest określenie preferencji i oczekiwań Użytkowników, a w konsekwencji rozwój JOBIKO, aby Serwis był jak najbardziej przyjazny dla dotychczasowych i przyszłych Użytkowników.
  12. Użytkownik zostanie poinformowany o korzystaniu przez Administratora z plików „cookies” już przy pierwszym wejściu na stronę internetową Serwisu. Wtedy też Użytkownik będzie mógł wyrazić zgodę na korzystanie przez Administratora ze wszystkich plików „cookies” bądź dokonać wyboru poszczególnych z nich (tj. udzielić zgody na wszystkie rodzaje plików „cookies” albo na ich poszczególne kategorie, zgodnie ze swoimi preferencjami). Jednocześnie, Użytkownik może w każdej chwili zmienić swoje dotychczasowe preferencje dotyczące plików „cookies” za pośrednictwem odpowiedniej zakładki znajdującej się w Serwisie, pod adresem: […]. 
  13. Brak zgody Użytkownika na przetwarzanie fakultatywnych plików „cookies” lub części z nich, a także cofnięcie takiej zgody w trakcie korzystania z Serwisu, może skutkować utrudnieniami lub uniemożliwieniem korzystania z poszczególnych funkcjonalności Serwisu wymagających przetwarzania danego rodzaju plików „cookies”.
  14. Użytkownik może wprować ustawienia dotyczące plików „cookiej” także za pomocą ustawień przeglądarki internetowej, z której korzysta. Ustawienia te mogą zostać zmienione w zależności od preferencji Użytkownika i możliwości danej przeglądarki internetowej, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu pliku „cookies” na danym urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) używanego przez Użytkownika.
  15. Użytkownik może w każdym czasie usunąć pliki „cookies” zapisane na jego urządzeniu, poprzez skorzystanie z właściwej opcji w menu danego programu (przeglądarki internetowej). Szczegółowe instrukcje w tym zakresie uzależnione są od rodzaju oprogramowania, w związku z powyższym należy szukać ich w instrukcji użytkowania danego programu (przeglądarki internetowej), z której Użytkownik korzysta.

 

§ 9. PROFILOWANIE DANYCH OSOBOWYCH (OCENA ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI UŻYTKOWNIKA)

  1. Administrator dąży do jak najlepszego dopasowania treści prezentowanych danemu Użytkownikowi w Serwisie do jego indywidualnych preferencji i zainteresowań, w szczególności Ofert pracy oraz informacji reklamowych i marketingowych. W tym celu Administrator dokonuje zautomatyzowanych operacji na danych osobowych Użytkownika (tj. profilowania).
  2. Administrator dokonuje profilowania danych osobowych Użytkownika w celu:
    1. rekomendowania Pracownikowi Ofert pracy;
    2. zachęcania do korzystania z Usług i funkcjonalności Serwisu oraz w celu pomocy w takim korzystaniu (np. poprzez ułatwianie składania Aplikacji oraz wypełnianie innych formularzy);
    3. marketingu usług i funkcjonalności Serwisu JOBIKO oraz innych produktów Administratora oraz Partnerów.
  3. Rekomendowanie Użytkownikowi Ofert pracy odpowiadających jego preferencjom, zainteresowaniom oraz posiadanym kwalifikacjom odbywa się automatycznie. System Administratora dokonuje analizy danych osobowych dotyczących Pracownika (podanych przy rejestracji Konta Pracownika, w ramach jego uzupełnienia po rejestracji, w CV opcjonalnie dołączonym w ramach funkcjonalności Konta oraz zawartych w Aplikacjach danego Pracownika na Oferty pracy - zarówno wysłanych jak i niewysłanych, a także pozyskanych za pomocą plików „cookies” informacji dotyczących aktywności danego Pracownika w Serwisie). Powyżej wskazane dane służą Administratorowi do stworzenia wirtualnego profilu Pracownika, na którego podstawie są wybierane i prezentowane pasujące do Pracownika Oferty pracy. Prezentacja rekomendowanych Ofert pracy odbywa się zarówno przed jak i po zalogowaniu danego Pracownika do Serwisu, w formie prezentacji Ofert pracy w Serwisie, wysyłania powiadomień (np. pop up i web push) oraz wiadomości wysyłanych na adres e-mail podany w procesie rejestracji Konta Pracownika. Powyższa funkcjonalności stanowi wykonanie usługi Konta Pracownika, a podstawą przetwarzania w/w danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
  4. Zachęcanie do korzystania z Usług i funkcjonalności Serwisu oraz pomoc w takim korzystaniu ma na celu dostosowanie Usług Administratora do potrzeb i preferencji danego Użytkownika, a także pomoc w uzupełnieniu Aplikacji na Oferty pracy i Profilu w Koncie Pracownika lub Koncie Pracodawcy. W ramach takiego profilowania, Administrator może także podpowiadać danemu Użytkownikowi jakie Usługi i funkcjonalności Serwisu mogą odpowiadać jego potrzebom lub ułatwić mu aktywność w Serwisie. W tym celu, Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika, w tym te podane przy rejestracji Konta Pracownika albo Konta Pracodawcy, w ramach jego uzupełniania po rejestracji, w CV opcjonalnie dołączonym w ramach funkcjonalności Konta Pracownika oraz zawartych w Aplikacjach danego Pracownika na Oferty pracy, a także w Ofertach pracy Pracodawcy, a dodatkowo dane pozyskane za pomocą plików „cookies” dotyczące aktywności danego Użytkownika w Serwisie). Na podstawie wskazanych danych tworzy się profil danego Użytkownika, który jest podstawą formułowania podpowiedzi odnośnie sposobu korzystania z Usług i funkcjonalności Serwisu oraz sugerowania możliwości skorzystania z innych Usług odpowiadających w/w profilowi Użytkownika. Administrator przetwarza (profiluje) dane osobowe Użytkownika w powyżej wskazanym zakresie ze względu na swój prawnie uzasadniony interes w postaci ułatwienia Użytkownikowi, którego dane dotyczą, korzystania z Serwisu i jego poszczególnych funkcjonalności oraz proponowania korzystania także z innych Usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  5. W celu prowadzenia marketingu usług i funkcjonalności Serwisu JOBIKO oraz innych produktów Administratora oraz Partnerów, Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika dotyczące jego aktywności w Serwisie pozyskane i przetwarzane poprzez pliki „cookies” (dane dotyczące korzystania z Usług Administratora, rejestracji i logowania, odwiedzin Serwisu i jego poszczególnych podstron, kliknięć w Serwisie, historii wyszukiwania oraz historii komunikacji pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem), a także dane wskazane przez Użytkownika w procesie rejestracji Konta, w ramach Konta (po jego rejestracji), a także w innych formularzach i ankietach wypełnianych przez niego w Serwisie (np. formularzu newslettera, formularzach konkursowych). Na podstawie wskazanych danych Administrator tworzy profil danego Użytkownika, który jest podstawą dopasowania i wysłania do Użytkownika mogących go zainteresować informacji marketingowych dotyczących produktów lub Usług Administratora lub Partnerów. Administrator przetwarza (profiluje) dane osobowe Użytkownika w powyżej wskazanym zakresie ze względu na prawnie uzasadniony interes swój lub Partnerów, w postaci prowadzenia marketingu Usług lub produktów Administratora lub Partnerów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
  6. Użytkownik może w każdy momencie wyrazić sprzeciw wobec profilowania jego danych osobowych poprzez jeden z kanałów komunikacji wskazanych w § 3 ust. 2 Polityki prywatności lub samodzielną zmianę preferencji w zakresie plików „cookies” w Serwisie.

§ 10. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA, KTÓREGO DANE OSOBOWE PRZETWARZANE SĄ W RAMACH DZIAŁALNOŚCI SERWISU „JOBIKO”

  1. Użytkownikowi, którego dotyczą dane osobowe przetwarzane przez Administratora, przysługują uprawnienia, o których mowa w RODO (wskazane szczegółowo poniżej). W celu realizacji poszczególnych z nich, Użytkownik może skontaktować się z Administratorem danych osobowych poprzez jeden z kanałów komunikacji wskazanych w treści § 3. ust. 2 Polityki prywatności bądź poprzez wprowadzenie zmian za pośrednictwem funkcjonalności dotyczących prywatności w Koncie Pracownika bądź Koncie Pracodawcy.
  2. W zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych, Użytkownikowi, którego dane dotyczą, przysługują następujące uprawnienia:
    1. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 ust. 3 RODO), co oznacza, że Użytkownik może cofnąć każdą zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyrażoną w Serwisie (np. w tym w celach marketingowych). Cofnięcie danej zgody wywołuje skutek od chwili jej cofnięcia i nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych objętych cofniętą zgodą dokonanych przez Administratora przed jej cofnięciem. Użytkownik, który skorzysta z uprawnienia do cofnięcia zgody, nie poniesie z tego tytułu żadnych negatywnych konsekwencji (poza brakiem możliwości korzystania z Usług i funkcjonalności, które mogą być świadczone jedynie na podstawie zgody), w szczególności nie wpłynie to na możliwość korzystania przez niego z Serwisu i jego funkcjonalności, w ramach których dane osobowe są przetwarzane na innej podstawie prawnej niż zgoda osoby, której dane dotyczą. 
    2. Prawo dostępu do danych, a także prawo do uzyskania informacji odnośnie celu przetwarzania i sposobu przetwarzania danych osobowych (art. 15 RODO), co oznacza, że Użytkownik może zwrócić się do Administratora o udzielenie informacji, czy przetwarza on dane osobowe danego Użytkownika. W przypadku, gdyby Administrator przetwarzał dane osobowe takiego Użytkownika, ma on prawo do żądania od Administratora udzielenia informacji o celach przetwarza tych danych, kategoriach przetwarzanych danych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, a także planowanym okresie ich przetwarzania przez Administratora. Jednocześnie Użytkownik, którego dane dotyczą, może zażądać od Administratora także informacji w zakresie praw przysługujących mui w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych, a także o źródle pochodzenia danych Użytkownika przetwarzanych przez Administratora, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (np. profilowaniu danych) oraz o zabezpieczeniach stosowanych w przypadku przekazywania danych poza obszar Unii Europejskiej. Ponadto, na podstawie art. 15 RODO, Użytkownik może też poprosić Administratora o udostępnienie kopii danych osobowych przez niego przetwarzanych.
    3. Prawo do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO), co oznacza, że Użytkownik, którego dane dotyczą, może na bieżąco sprostować lub uzupełniać swoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora. Z powyższego uprawnienia Użytkownik może skorzystać samodzielnie, poprzez wprowadzenie zmian danych nieprawidłowych lub uzupełnienie danych niekompletnych za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności Konta Pracownika lub Konta Pracodawcy,
      a w przypadkach, gdy jest to niemożliwe z poziomu Konta, zażądać od Administratora dokonania w/w zmian (poprzez jeden z kanałów komunikacji wskazanych w treści § 3. ust. 2 Polityki prywatności).
    4. Prawo do usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO), co oznacza, że Użytkownik może zażądać od Administratora usunięcia lub samodzielnie usunąć za pośrednictwem Konta Pracownika bądź Konta Pracodawcy część lub wszystkie swoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora. W przypadkach, w których żądanie usunięcia lub usunięcie będzie dotyczyło wszystkich danych osobowych lub danych osobowych obligatoryjnych do założenia danego rodzaju Konta, w/w działanie będzie przez Administratora traktowane jako żądanie usunięcia Konta. Uprawnienie do usunięcia danych osobowych przysługuje Użytkownikowi, którego dane dotyczą, gdy: (a) wycofał on określoną zgodę (w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane na podstawie tej zgody); (b) określone dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których były przetwarzane; (c) dany Użytkownik zasadnie wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych osobowych w celach marketingowych lub w celach prowadzenia statystyk korzystania z Serwisu bądź badania satysfakcji; bądź (d) dane osobowe Użytkownika są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa. Pomimo skorzystania przez Użytkownika z uprawnienia do żądania usunięcia danych osobowych, Administrator może zachować określone dane osobowe Użytkownika w celu ustalenia istnienia roszczeń i ich zakresu, a także ich dochodzenia lub obrony przez roszczeniami, a także rozpatrywania reklamacji, skarg, wniosków bądź pytań (np. imię, nazwisko, nazwę, adres e-mail, dane teleadresowe, historię Aplikacji bądź Ofert pracy, a także historię rozliczeń pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem).
    5. Prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), co oznacza, że Użytkownik, którego dane dotyczą, może zażądać, aby nie przetwarzać jego danych osobowych, w sytuacjach, gdy: (a) Użytkownik kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych (na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych, tj. do 30 dni); (b) przetwarzanie jest według Użytkownika niezgodne z prawem i jednocześnie sprzeciwia się on usunięciu sowich danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; (c) Administrator nie potrzebuje już danych osobowych Użytkownika do celów przetwarzania dla których zostały pozyskane, ale są one potrzebne temu Użytkownikowi, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; (d) Użytkownik, którego dane dotyczą, wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych (do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą). W przypadku ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w związku z żądaniem Użytkownika w tym zakresie, Administrator może przetwarzać takie dane, w zakresie wykraczającym poza przechowywanie, wyłącznie za zgodą Użytkownika, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a także w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. W przypadku uchylenia ograniczenia przetwarzania danych osobowych (przed takim uchyleniem), Administrator poinformuje o tym Użytkownika, który żądał ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych.
    6. Prawo do przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO), co oznacza, że Użytkownik, którego dane dotyczą, może żądać od Administratora, aby ten przekazał mu przetwarzane dane osobowe dostarczone przez danego Użytkownika (w formacie nadającym się m.in. do odczytu na komputerze) lub aby przesłał w/w dane bezpośrednio do innego administratora wskazanego przez danego Użytkownika (jeżeli istnieje taka techniczna możliwość). Prawo przenoszenia danych osobowych, dotyczy danych, które są przetwarzane przez Administratora w sposób zautomatyzowany odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub w celach wykonania umowy.
    7. Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO), co oznacza, że Użytkownik, którego dane dotyczą, może w każdym czasie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych przetwarzanych w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora (np. prowadzeniem statystyk, profilowaniem, ułatwieniem kosz czy badaniem satysfakcji Użytkowników), w tym profilowania na tej podstawie. W przypadku wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu, o którym mowa powyżej, Administrator nie będzie przetwarzać tych danych osobowych Użytkownika, który wniósł sprzeciw, chyba że prawnie uzasadnione podstawy tego przetwarzania będą miały nadrzędny charakter wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, którego dane dotyczą, a także wtedy, gdy podstawą takiego przetwarzania będzie ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami. W przypadku rezygnacji przez Użytkownika z otrzymywania informacji marketingowych dotyczących JOBIKO bądź Partnerów (zgłoszonej bezpośrednio do Administratora lub wprowadzonej za pomocą Konta Pracownika albo Konta Pracodawcy), Administrator potraktuję taką rezygnację jako sprzeciw danego Użytkownika na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowanie, w tych celach. Dane osobowe Użytkownika wobec których przetwarzania wniósł on sprzeciw zostaną usunięte przez Administratora, o ile powyższy sprzeciw okaże się zasady i Administrator nie będzie mieć innej podstawy prawnej do ich przetwarzania. 
  3. Użytkownik, którego dane osobowe dotyczą, może kierować do Administratora (za pomocą kanałów komunikacji wskazanych w § 3. ust. 2 Polityki prywatności) wnioski, pytania i skargi w przedmiocie przetwarzania jego danych osobowych oraz przysługujących mu uprawnień. Administrator bezzwłocznie poinformuje Użytkownika zgłaszającego określone żądanie o działaniach podjętych w związku z nim, a także o spełnieniu lub odmowie spełnienia (wraz z podaniem przyczyn odmowy) żądania. Powyższa informacja zostanie udzielona Użytkownikowi przez Administratora nie później niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania żądania, jednakże, w przypadkach dużej liczby żądań lub skomplikowanego charakteru żądania, termin ten może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące. O zamiarze przedłużenia terminu o kolejne dwa miesiące, Administrator poinformuje Użytkownika (przed upływem pierwotnego, miesięcznego terminu).  
  4. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, co oznacza, że Użytkownik, który uważa, że jego prawo do ochrony danych osobowych lub inne urawnienia przyznane na podstawie RODO zostały naruszone, może wnieść w tym zakresie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-192 Warszawa, adres www: www.uodo.gov.pl).

§ 11. RÓWNOWAGA INTERESÓW

  1. Ustalając podstawy prawne przetwarzania danych osobowych Użytkownika, o których mowa w niniejszej Polityce prywatności, w zakresie w jakim w/w dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, Administrator dokonał zważenia interesów swoich i Użytkownika. Powyższa analiza prowadzi do wniosku, że przetwarzanie danych osobowych Użytkownika na w/w podstawie prawnej (m.in. poprzez prowadzenie statystyk funkcjonowania Serwisu i korzystania z niego przez Użytkowników oraz zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego JOBIKO: prowadzenie postępowania reklamacyjnego, rozpatrywanie skarg oraz udzielanie odpowiedzi na wnioski lub pytania; prowadzenie profili dotyczących JOBIKO w serwisach społecznościowych; oraz organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz innych akcji marketingowych a także profilowanie w/w danych) nie ingeruje nadmiernie w sferę jego praw i wolności, w tym prywatności, Użytkownika, a w/w przetwarzanie nie będzie nadmiernie uciążliwe. Za powyższym wnioskiem przemawiają następujące okoliczności:
  1. Użytkownik posiada szczegółowe informacje odnośnie zakresu i celów przetwarzania jego danych osobowych odbywającego się na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO;
  2. Przetwarzanie danych osobowych na w/w podstawie prawnej, w szczególności w celu prowadzenia postępowania reklamacyjnego, profilowania danych w celu ułatwienia korzystania z Serwisu i Usług oraz proponowania innych Usług dopasowanych do preferencji Użytkownika jest dla niego korzystne;
  3. Profilowanie w zakresie mającym na celu dopasowanie Ofert pracy do indywidualnych preferencji Użytkownika ma na celu zwiększenie efektywności działań Użytkownika w Serwisie, w tym w ułatwienie znalezienia poszukiwanego zatrudnienia, co z kolei prowadzi do wniosku, iż jest obiektywnie korzystne dla Użytkownika;
  4. Można rozsądnie oczekiwać, że Użytkownik, który wyraził wolę otrzymywania informacji marketingowych w formie mailowej lub sms (i w każdym czasie ma możliwości jej cofnięcia), chce otrzymywać tego rodzaju informacje dostosowane do jego preferencji;
  5. Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkownika swoim Partnerom w ramach marketingu ich produktów i usług, co znacząco ogranicza krąg odbiorców tych danych;
  6. Użytkownik może (w każdym czasie) w łatwy sposób wycofać zgody na otrzymywanie informacji marketingowych czy to Administratora, czy jego Partnerów, czy profilowanie danych w takich celach. Może tego dokonać z poziomu Konta Użytkownika lub za pośrednictwem funkcjonalności samego Serwisu. Wycofanie takiej zgody będzie równoznaczne ze sprzeciwem wobec profilowania jego danych osobowych w celach marketingowych.

§ 12. WPROWADZANIE ZMIAN W POLITYCE PRYWATNOŚCI I INFORMOWANIE O NICH 

  1. Administrator może uzupełniać, uaktualniać lub wprowadzać zmiany w Polityce prywatności, w szczególności w związku ze zmianami w funkcjonowaniu Serwisu, jego rozwojem oraz wprowadzaniem nowych Usług lub funkcjonalności. Użytkownik zostanie poinformowany o wszelkich zmianach lub modyfikacjach Polityki prywatności, poprzez umieszczenie informacji w tym zakresie na głównych stronach Serwisu lub za pośrednictwem wiadomości e-mail kierowanych na adres e-mail Użytkownika wskazany w procesie rejestracji Konta (dot. Pracowników lub Pracodawców).